معنویت فدای مادیت، تا کی؟

سلام دوستان عزیز و خوبم

امیدوارم حال همتون خوب خوب باشه

همونطور که می دونید من یزدی هستم و تو یزد زندگی می کنم. اینجا یه مسجد جامع داریم ما که ساختش بر می گرده به حدود سال 861 ه.ق .  این مسجد معماری داره که تو دنیا تکه. خیلی هم بزرگه. مناره هاش بلندترین مناره تو خاور میانه (شایدم دنیا، نمی دونم) هستن. دو تا هم قنات از زیرش عبور می کنن. بگذریم شد کلاس یزد شناسی.

مسجد جامع یزد 

به هر حال مسجدی بوده که یزدیها توش نماز جمعه می خوندن قدیما. دقت کنید مسجد نه جای بازدیدی. به خاطر همین هم مسجد رو سبز رنگ کردم. ولی متاسفانه الان به دلیل مسائل بازدیدی و توریستی و ... مسجد که جایی مقدسه تبدیل شده به لجن زار که هر کس و نا کسی با هر تیپ و قیافه ایی به خودش اجازه میده پاشو بذاره تو این مکان مقدس. زنهایی بی حیا و مردهایی بی غیرت. ما در اسلام داریم مرد و زنی که مورد دارن اصلا حق ندارن پاشونو بذارن تو مسجد یا اگر خیلی لازمه باید از این در بیان و از اون یکی در برن بیرون حق توقف ندارن تو مسجد. حالا مرد و زنی که خارجی هستن و به اصطلاح توریست هستن و نمی دونن غسل چیه و چه جوری انجامش می دن و اکثرا هم دین و ایمان درست و حسابی ندارن چه جوری پاشون رو می ذارن تو مسجد واقعا من نمی دونم. خدا به داد اون مسئولینی برسه که معنویت و ارزشهای اسلامی ما رو فدای مادیت کردن و وقتی هم ازشون می پرسی چرا اینجوریه می گن توریستن، واسه شهر درآمد زایی می کنن. ای هزار سال سیاهش نمی خوایم اینجوری باشه. نمی خوایم شهرمون درآمد داشته باشه. پول به چه قیمتی؟ به قیمت از دست رفتن ارزشهامون؟ واقعا که....

حالا اینا به کنار من موندم ایرانی هایی هم که اومدن واسه بازدید چرا با این تیپ و قیافه وارد مسجد میشن. بابا به خدا مسجده. مسجد. می دونین یعنی چی؟ یعنی جایی که مردم توش با خدا راز و نیاز می کنن. حالا تعدادی عروسک بدن نما اومدن این جا و به جای راز و نیاز (راز و نیاز پیشکش) احکام خدا رو زیر پا میذارن. من نمی دونم واقعا چی بگم. روزای اول تعدای از خواهرای خادم با چادر وایساده بودن دم در هرکی می رفت تو بهش چادر می دادن. ولی یه خورده که گذشت گفتن چقدر شما بی کلاسین. چادر چیه. مد روز باشین. باکلاس. ای خاک بر سر این باکلاسی کنن. رفتم توی یکی از کلانتری های یزد. گفتم چرا گشت های ارشاد راه نمیفتن؟ گفتن آخه اکثریت این عروسک ها مهمانان نوروزی هستن و اگر جلوشون رو بگیری دیگه نمیان یزد و می گن یزد شهر بی کلاس ها و مقدس هاست. گفتم ای بابا مگه غیر از اینه؟ مگه نگفتن یزد دارالعباده؟ چرا باید به قیمت درآمدزایی واسه یزد شهرمون از حالت دارالعبادگی در بیاد؟ می دونین چی گفت؟ گفت من یه مامور ساده هستم. برو اینو به مسئولین شهر بگو. مسئولین شهر هم که ماشالله. خودشون تو این ایام می رن به مسافرت نوروزی و نیستن ببینن از در و دیوار شهر داره لجن می باره.

می دونم اینا مختص یزد ما نیست. تو اکثریت شهرهای کشورمون این چیزا هست. حالا کی می خوان مسئولین فکری بکنن خدا می دونه.

ان شا الله آقامون بیاد و همه چیز رو درست کنه.

معذرت می خوام یه خورده تند حرف زدم. آخه بدجوری خونم به جوش اومده.

خدا به مسئولینمون عقل بده.

تا بعد یا علی و اولادش





سفارش تبلیغ
صبا ویژن